سالانه برخی پرستاران از شغل خود انصراف می دهند
 
پرستاران فردا
 
 
یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, :: 10:38 ::  نويسنده : mehdi

تهران – معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از پرستاران، هر سال به دلایل گوناگون از جمله سختی کار و حقوق پایین، شغل خود را ترک می کنند.دکتر مسعود فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پرستاران دارای نوبت های شغلی صبح، عصر، جمعه، عید و دیگر تعطیلات هستند که این مساله موجب بروز مشکلاتی در زندگی خانوادگی آنان شده و این مسایل در کنار تعداد زیاد بیماران و حقوق کم موجب انصراف آنان از ادامه فعالیت در این شغل می شود.
 وی با بیان اینکه تعدادی از پرستاران عطای کارکردن را به لقایش می بخشند، خاطرنشان کرد تعدادی دیگر از پرستاران به دلیل مشکلات موجود خیلی راحت به کشورهای دیگر به ویژه به کشورهای منطقه (خاورمیانه) سفر می کنند و با حقوق های بالا در آنجا مشغول به کار شده اند.

 

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بیمارستان های کشور با کمبود پرستار روبرو هستند و باید شرایطی را فراهم آورد تا پرستاران شغل خود را ترک نکنند اما متاسفانه اوضاع به گونه ای شده است که پرستارانی که امسال مشغول کار هستند ، سال دیگر کار خود را ترک می کنند.
 فلاحی یادآور شد برآورد می شود اکنون بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه، ارتش، سپاه ، هلال احمر، انتقال خون، بیمارستان سازمان ها و درمانگاه های کشور مشغول فعالیت باشند که از این میان یکصد هزار نفر آنان تحت پوشش وزارت بهداشت مشغول به کار هستند.
 وی با اشاره به لزوم داشتن آمار برای تصمیم گیری ها، گفت: وزارت بهداشت برنامه های مختلفی از جمله راه اندازی بانک اطلاعاتی پرستاران را برای رصد وضعیت شغلی پرستاران مدنظر دارد تا اطلاعات تمام دانش آموختگان رشته پرستاری را ثبت کند و تعیین کند چه تعداد از این دانش آموختگان وارد بازار کار شده، چه تعداد از آنان در شغل خود باقی می مانند و چه تعداد مهاجرت می کنند.
 معاون وزیر بهداشت تصریح کرد متاسفانه تاکنون چنین بانک اطلاعاتی وجود نداشته است و به تازگی می خواهیم آن را راه اندازی کنیم اما با توجه به اولویت های فراوان وزارت بهداشت، معلوم نیست چه زمانی این بانک ایجاد خواهد شد.
 فلاحی تاکید کرد تا زمانی که بانک اطلاعاتی از پرستاران وجود نداشته باشد نمی توان به درستی وضعیت شغلی پرستاران را مدیریت کرد. اجتمام(۴)**۹۱۸۵ **



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین